Terapia manualna

Terapia manualna wg Koncepcji Maitland®

Terapia manualna jest szczególnym działem fizjoterapii, zajmującym się leczeniem dysfunkcji nerwowo-mięśniowo-szkieletowych. W oparciu o wnioskowanie kliniczne stosowane są specjalistyczne strategie postępowania diagnostycznego oraz leczniczego z włączeniem technik manualnych (mobilizacje, manipulacje), a także ćwiczeń terapeutycznych.

Koncepcja Maitland® jest to jedna z najskuteczniejszych metod terapii manualnej, spełniająca standardy wg International Federation of Orthopaedic Manipulative Physical Therapists (IFOMPT). Stosowana jest z powodzeniem nie tylko w Polsce ale i na całym świecie. System szkoleń podyplomowych Koncepcji Maitland® składa się z 11 tygodni zajęć (440 godzin) podzielonych na 4 poziomy. Zabieg przebiega najczęściej bezboleśnie lub w granicy lekkiego dyskomfortu.

Wskazania do leczenia:

KRĘGOSŁUP

• ból związany z chorobą dyskową (uszkodzenie krążka międzykręgowego, wypukliny i przepukliny krążka)

• ból promieniujący do kończyn związany z uciskiem i podrażnieniem korzeni nerwowych (tzw. zapalenie korzonków nerwowych)

• ból spowodowany chorobą zwyrodnieniową stawów międzykręgowych (artrozą)

• ból spowodowany wzmożonym napięciem mięśni

• sztywność spowodowana przykurczem lub zablokowaniem stawów międzykręgowych i krzyżowo-biodrowych

• odkręgosłupowe bóle głowy

• niesymetryczna postawa ciała stwierdzona przez naszych specjalistów;

• zaburzenia neurodynamiczne;

KOŃCZYNY

• ból spowodowany uszkodzeniem mięśni, ich ścięgien oraz ich przyczepów do kości

• ból spowodowany chorobą zwyrodnieniową stawów (artrozą) – staw kolanowy, biodrowy, barkowy itp.

• przygotowanie do planowanych zabiegów operacyjnych np. wymiany stawów (endoprotezy) oraz usprawnianie po wykonanej operacji

• stany pourazowe i po zabiegach ortopedycznych w obrębie kości, stawów, więzadeł, mięśni

• sztywność stawów – z powodu unieruchomienia (gips), zwyrodnienia

• skrócenie lub zwiększone napięcie mięśni, które zmieniają postawę ciała i przeciążają inne tkanki