Fala uderzeniowa

Terapia falą uderzeniową to nowoczesna metoda leczenia polegająca na stymulacji procesu zdrowienia tkanek miękkich, za pomocą ukierunkowanej energii dostarczanej przez skórę. Jest to metoda nieinwazyjna, bezpieczna dla zdrowia, o dużej skuteczności sięgającej 80-85%. Fala uderzeniowa świetnie radzi sobie z uciążliwym bólem i szybko likwiduje stan zapalny.

Terapia działa na zasadzie stymulacji metabolizmu komórek, jak również poprawy cyrkulacji krwi, ponadto zwiększa produkcję kolagenu niezbędnego do odbudowy tkanki, jak również zmniejsza napięcia mięśniowe i rozpuszcza zwapnienia. W większości przypadków po terapii około 5 zabiegów dochodzi do wyleczenia dolegliwości. Pacjenci są zgodni, że już po pierwszych 2-3 zabiegach czują zauważalną poprawę.

Skuteczność terapii falą uderzeniową

Terapia ESWT jest bardzo skuteczna w walce z uciążliwym bólem. Z relacji naszych pacjentów wynika, że już po 1-2 zabiegach czują wyraźną ulgę w bólu i poprawę sprawności fizycznej. Przeważnie po serii 5 zabiegów większość świeżych dolegliwości udaje się wyleczyć. Trwałych efektów można spodziewać się po kilku tygodniach. Niestety, im dłużej zwleka się z rozpoczęciem leczenia i stan zapalny, z ostrego przechodzi w przewlekły, powstają zwapnienia, tym dłużej trwa leczenie – czasem terapia obejmuje 10 zabiegów, a czasem nawet 15. W związku z tym, zalecamy rozpoczęcie leczenia możliwie wcześnie, pozwoli to na szybsze osiągnięcie efektów terapeutycznych.

Wskazania do terapii falą uderzeniową to m.in:

• ostroga piętowa

• łokieć tenisisty i łokieć golfisty

• schorzenia ścięgna Achillesa

• zespół trzaskającego biodra

• zapalenie powięzi podeszwowej stopy

• kolano skoczka (ból ścięgien rzepki)

• bóle i schorzenia barku

• zespół pasma biodrowo-piszczelowego

• stany pourazowe

• naciągnięcia mięśni

• zespół mięśnia piszczelowego przedniego i tylnego

Falą uderzeniową można również oddziaływać na punkty spustowe, a więc czułe miejsca w mięśniach, które odpowiadają często za ból promieniujący do innych obszarów ciała.

Przeciwwskazania do terapii falą uderzeniową:

Fala uderzeniowa to zabieg nieinwazyjny i bezpieczny dla zdrowia.  Generalnie nie ma przeciwwskazań do jego wykonania, za wyjątkiem takich sytuacji jak: ciąża, nowotwór, kłopoty z krzepliwością krwi, czy rozrusznik serca. W razie wątpliwości zalecamy zapytać naszego specjalistę, czy istnieją jakieś przeciwwskazania do przeprowadzania terapii falą uderzeniową.

Informacje

Nasi specjaliści​